ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم
سرخط خبرها

نعمتِ روزی رسانی به خانواده

  • کد خبر: ۱۶۶۲۰۶
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
نعمتِ روزی رسانی به خانواده
فقط به انجام دادن کارش فکر می‌کند و به مزدی که در پایان روز می‌خواهد بگیرد و شاید قرار است با آن، برای فرزند کوچکش هدیه‌ای بخرد.

روی داربست‌های مرتفع یک ساختمان نیمه ساز، در فضای معلق بین زمین و آسمان، کارگر ساختمانی روی یک میله ایستاده و مشغول کار است. برای لقمه‌ای نان حلال که بتواند سر سفره اش ببرد و معیشت خانواده اش را تأمین کند. در آن لحظه‌ها شاید به اندازه کسی که تماشایش می‌کند، خودش دلهره سقوط ندارد.

فقط به انجام دادن کارش فکر می‌کند و به مزدی که در پایان روز می‌خواهد بگیرد و شاید قرار است با آن، برای فرزند کوچکش هدیه‌ای بخرد. در دل نیمه شب‌هایی که اغلب در آرامش خوابیده ایم، صدای جاروی رفتگری به گوش می‌رسد که تا سپیده دم باید خیابان‌های این شهر را پاکیزه کند و بعد از آن مجال این را پیدا کند که با قرص نان تازه‌ای به خانه اش برود و گرد و غبار از تن پاک کند و در کنار خانواده به آرامش برسد.

در دل گرمای طاقت فرسای تابستان و سرمای استخوان سوز زمستان، رانندگانی همیشه سر کارند و با تحمل سختی‌ها علاوه بر رفاه حال شهروندان دیگر، برای رزق و روزی و تأمین هزینه‌های زندگی شان تلاش می‌کنند. هر شغلی دنیای پیچیده خودش را دارد و سختی‌هایی برای معیشت زندگی. یک نفر هر روز خودش را به دل سختی‌ها و خطرهایش می‌اندازد تا از پس هزینه‌های زندگی بر بیاید.

از پرستاران شیفت شب بیمارستان‌ها تا پزشکی که سپیده نزده باید خودش را برای نخستین جراحی به بیمارستان برساند تا خدمه‌ای که در معرض آلودگی‌های مختلف قرار می‌گیرد و باید مراقب بهداشت و نظافت اتاق‌های بیمارستان باشد که مبادا جان بیماری به خطر بیفتد. از آن آتش نشانی که شب تا صبح پلک نمی‌زند که با اولین صدای آژیر سریع خودش را به محل حادثه برساند تا کادر اورژانس که گاهی در طلایی‌ترین زمان حفظ حیات یک فرد، باید خود را برسانند و اقدام کنند.

به هر شغلی که نگاه می‌کنی دنیای پیچیده از سختی‌ها و خطر‌های خودش را دارد که، چون سرانجام آن آرامش و تأمین معیشت زندگی است فرد تلخی هایش را به شیرینی پیوند می‌زند و تاب می‌آورد. از این رو فردی که برای رزق و روزی حلال خانواده اش تلاش می‌کند، مجاهد در راه خدا تلقی می‌شود و نعمتی که از سوی خداوند به فرد روز‌ی رسان داده شده است.

خداوند متعال در آیه ۲۳ سوره روم می‌فرماید: «وَمِنْ آیَاتِهِ مَنَامُکُمْ بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ وَابْتِغَاؤُکُمْ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَسْمَعُونَ، و از آیات الهی است که شما می‌توانید در شب و روز بخوابید و از فضل پروردگار طلب روزی کنید که در این کار برای مردمی که گوش شنوا دارند نشانه‌هایی است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->